palavre
Cautare
 
 

Rezultate pe:
 


Rechercher Cautare avansata

Ultimele subiecte
» PSORIAZIS
Vin Oct 30, 2015 9:20 pm Scris de Admin

» Cele 7 rugi din „Tatal Nostru”
Mar Aug 27, 2013 7:35 pm Scris de Admin

» Chakrele si activarea lor Purificarea si Echilibrarea CHAKRELOR
Mar Aug 27, 2013 7:28 pm Scris de Admin

» VINDECATORI DIN MANASTIRI
Mar Aug 27, 2013 7:24 pm Scris de Admin

» Zece secrete ale longevitatii despre care nu va vorbeste medicul
Mar Aug 27, 2013 7:17 pm Scris de Admin

» METODE DE PURIFICARE A ORGANISMULUI si cateva leacuri de sezon
Mar Aug 27, 2013 7:15 pm Scris de Admin

» Cel mai ieftin remediu natural pentru cancer şi bolile infecţioase
Vin Noi 16, 2012 8:49 pm Scris de Admin

» Obezitate
Vin Oct 26, 2012 3:49 am Scris de Admin

» Orzul - o planta miraculoasa
Joi Sept 27, 2012 9:00 pm Scris de Admin

Forum
Join turbo's empire
STIRI, VEDETE, SANATATE, Top66 Statistici Intercer 2.0 - Mai aproape de cer
Conectare

Mi-am uitat parola

TRAFIC

Ofera-ti patru placeri pe zi

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Ofera-ti patru placeri pe zi

Mesaj Scris de Admin la data de Joi Iun 17, 2010 6:23 pm

Un film romantic, o carte buna, o prajitura, o intalnire emotionanta. Sunt placeri care te ajuta sa-ti reincarci bateriile si pentru care investitia financiara este minima. Merita sa-ti faci timp pentru ele!

Cati dintre noi nu cunoastem sentimentul datoriei sau al culpabilitatii si obligatia de a cauta perfectiunea? Stabilim un numar oarecare de „trebuie“, motivati de credinte, adesea educative, care ne impun anumite limite. De exemplu, mamele obisnuiesc sa le spuna copiilor „nu trebuie sa lenevesti“, facandu-i sa ramana activi in permanenta.

Cand vrem sa fim perfecti, suntem intotdeauna mai prejos de ceea ce am dori sa fim. Faptul ca nu atingem niciodata acest tel ne face sa traim intr-o stare de frustrare permanenta, ceea ce este nefast pentru stima de sine si distruge linistea interioara. A-si face constant datoria poate da anumitor persoane impresia ca au o viata implinita, insa devotamentul, simtul datoriei sau „generozitatea“ in doze foarte mari pot fi negative. Daca ne fortam sa ne sacrificam pentru ca ne simtim obligati sa facem un serviciu, suntem expusi riscului de a deveni agresivi, de a capata un ton artagos, de a avea in permanenta o dispozitie proasta. Inconstient, este posibil sa dorim ca si cealalta persoana sa treaca prin ce trecem noi.

In cautarea perfectiunii. Pentru a ne simti confortabil cu noi insine, este important sa ne gandim la noi, la ceea ce am dori sa traim. Cati dintre noi fac acest lucru in mod constant? Inca de mici, fetele au fost invatate sa fie circumspecte in privinta placerilor. In schimb, trebuie sa fie amabile si „la cheremul altora“, fara a fi luate in calcul consecintele psihosomatice care risca sa decurga de aici atunci cand uitam de corpul, spiritul si necesitatile primare, vitale.

Numeroase femei au dificultati in a-si „asuma“ satisfacerea unei placeri, tocmai pentru ca vor sa ramana fidele imaginii altruiste pe care au fost invatate sa si-o construiasca. Cat despre barbati, ei nu se simt vinovati atunci cand vine vorba de noile lor achizitii, spre exemplu, chiar daca trebuie sa faca fata unui conflict sau unei discutii aprinse cu partenera. In general, barbatii isi asuma pretul distractiilor din timpul liber si nu ezita sa se rasfete. Studiile asupra diferentelor dintre sexe indica faptul ca, desi femeia si-a castigat independenta financiara, anumite stereotipuri s-au pastrat, astfel ca femeia continua sa fie cea care trebuie „sa se dea la o parte“ pentru a face loc altuia sa treaca inaintea ei.

A ne priva de starea de bine si de placere din cauza ca vrem ca totul sa iasa perfect este, din nefericire, ceva comun. Este suficient sa ne gandim la acele servicii de sticla deosebite sau la seturile de farfurii din portelan, aranjate cu grija pe rafturile dulapurilor, ca sa nu se sparga, care sunt adesea inlocuite cu farfurii ciobite si pahare din plastic. Toate acestea in ciuda faptului ca o masa bine aranjata aduce bucurie si creeaza o senzatie de sarbatoare. Consecintele nefaste ale simtului exagerat al perfectiunii sunt numeroase, cu toate ca, in fond, cautarea perfectiunii e contrara vietii, care, prin esenta, este foarte schimbatoare si imperfecta. A fi viu inseamna sa suporti, fara a face o drama din asta.

Sa simti placerea. A simti placerea inseamna a te afla in viata si a fi bucuros, apreciind in mod constient clipa prezenta. Placerea la care ne referim este cea care depinde de senzatiile noastre si in care trebuie sa-ti faci timp pentru a te instala pe de-a-ntregul.

Ea corespunde unei stari de veghe, care face sa se nasca linistea. Aceasta patrunde prin intermediul celor cinci simturi ale noastre: vazul, auzul, gustul, mirosul si kinesteticul, care inglobeaza pipaitul si toate senzatiile interne (viscerale) ale corpului.

Experimentam toate aceste lucruri plimbandu-ne prin natura, ducandu-ne la cinema sau la piata, degustand o delicatesa savuroasa sau stand pe terasa unei cafenele, cand observam ca, putin cate putin, simturile noastre se trezesc, iar respiratia noastra, pana atunci precipitata si scurta, se amplifica. Este ceva obisnuit sa ne oprim respiratia, lasand nodurile si blocajele sa se instaleze peste tot in corpul nostru. Momentele relaxante si calme ne permit sa ne deschidem cutia toracica, sa recapatam o respiratie abdominala ampla si, in acelasi timp, sa ne trezim simturile pentru ceea ce ne inconjoara.


Stresul e de vina. Este foarte important sa devenim constiente de stresul pe care-l traim si sa invatam sa-l controlam , in functie de nevoile si posibilitatile noastre. De cele mai multe ori, stresul reprezinta motivul principal pentru care uitam ce anume ne face bine si ne relaxeaza. Tocmai de aceea, cu cat situatia noastra este mai greu de suportat, cu atat mai indispensabila devine regula celor „patru placeri pe zi, cel putin“ si cu atat mai putin trebuie sa ne impunem frustrari.

Cate persoane care se afla in proces de divort sau care au parte de o schimbare neplacuta in viata profesionala spun ca vor sa renunte la fumat sau ca vor sa inceapa un regim de slabit, adaugand astfel inca o frustrare intr-un moment deja neplacut?

Este extrem de important sa te ingrijesti si sa gasesti resurse noi pentru a face fata unor astfel de situatii de stres. Putem oferi un sens vietii, angajandu-ne in slujba unei cauze nobile, incercand sa mentinem armonia in relatiile de iubire si prietenie in care suntem implicati si, de ce nu, crezand in existenta unei entitati superioare.

Cat mai curioasa. In mod efectiv, cercetarile identifica astazi anumite mecanisme implicate in procesul de imbatranire a celulelor cerebrale. Se pare ca, prin conservarea curiozitatii intelectuale si relationale, a apetitului pentru invatare si comunicare, se incetineste imbatranirea. A sti sa-ti faci o placere permite in mod egal sa-ti pastrezi spiritul tanar. O data cu acumularea anilor, devine tot mai necesar sa ne ingrijim corpul.

E vorba despre a deveni atent si inventiv, pentru a ingriji, putin cate putin, „bubitele“ pe care varsta le multiplica, pentru a-ti mentine o forma cat mai buna si a reduce astfel riscurile bolii. Am avea de castigat daca ne-am adresa medicilor specializati in nutritie, daca am cunoaste principiile unei alimentatii adaptate organismului nostru, daca am practica o activitate fizica, daca am invata tehnici de gestionare a stresului, daca ne-am exersa memoria (prin rezolvarea de cuvinte incrucisate sau invatarea unei limbi straine).

Sunt recomandate masajul de relaxare, petrecerea timpului in natura si ascultarea muzicii care ne ajuta sa venim in armonie cu noi insine si ne aduce starea de bine. Nu putem vorbi de placere fara sa abordam sexualitatea. Accesibila pentru unii, dificila pentru altii, aceasta placere este unica pentru fiecare dintre noi si misterioasa de fiecare data cand vine vorba sa o definim. Ea face apel la emotiile noastre, la senzualitate si ne trezeste cele cinci simturi, in special mirosul si pipaitul, gratie contactului fizic. Pentru ca aceasta sa fie maximizata, trebuie sa ai incredere in tine, sa stii sa astepti si sa faci sa dureze, sa construiesti o relatie (de prietenie, de iubire) si prin intermediul altor placeri impartasite, cum ar fi muzica, teatrul, expozitiile, gatitul sau chiar sportul.

Vorbeste cat mai mult. Nu ne referim aici la vorbaria banala despre vreme sau la expresii care au devenit automatisme, cum ar fi „ce mai faci?“, fara insa a astepta vreun raspuns. Din contra, este vorba despre intalnirile cu persoanele dragi, care ne fac sa ne simtim atat de bine, incat nici nu stim cand a trecut timpul. Sunt acele momente in care interlocutorul te face sa te simti importanta. Comunicarea este esentiala, caci ea constituie un sprijin afectiv capabil sa amelioreze imunitatea bolnavilor sau, intr-un mod mai general, viata persoanelor aflate in dificultate.

Daca emotii precum teama, disperarea, resentimentul sau o imagine de sine devalorizata pot crea un teren propice dezvoltarii tumorilor, bucuria, cautarea bunastarii prin calm, pace interioara, tandrete, incredere si speranta pot imbogati o persoana si ii pot influenta in mod favorabil vindecarea. Emotiile, dorintele si nevoile trec prin dialog, iar noi nu mai existam daca uitam ca, in parte, bucuria si iubirea sunt cele care motiveaza aceste raporturi cu ceilalti. Asadar, putem oferi un sens vietii ocupandu-ne de altii, angajandu-ne in slujba unei cauze, crezand in existenta unei entitati superioare.
Propriile limite. Credintele „limitative“ sunt cele care ne infraneaza si ne tin captivi, creand obstacole. De obicei, acestea incep printr-un enunt negativ („nu voi reusi sa duc la capat proiectul“, „nu sunt capabila“, „nu pot“, „nu trebuie“). Astfel, problemele stagneaza, nepermitandu-ne sa facem un pas inapoi si sa vedem deschizandu-se in fata noastra un orizont de posibilitati diferite. Pentru a depasi acest gen de presupunere, trebuie sa o inlocuim cu o convingere „ajutatoare“. Este recomandat ca aceasta din urma sa nu fie exact contrariul primeia; creierul nostru nu percepe alb si negru. Astfel, nu vei spune: „daca iau o decizie rapid, totul va fi bine“, ci: „daca iau o decizie rapid, asta va evita angoasa si ma voi simti usurata“.

Metoda placerilor la vedere
Aceasta metoda e, de fapt, o reteta care trebuie urmata vreme de un an sau doi, pana cand devine o obisnuinta. La inceput, trebuie sa stabilesti o lista de 25 pana la 30 de placeri personale, din care sa alegi minim patru (bineinteles, iti poti oferi zece, douazeci sau mai multe), gandindu-te „cand?“, „unde?“, „cu cine?“ sa le realizezi.

Aceste intrebari sunt esentiale, fiindca ele permit „placerilor“ si proiectelor tale sa prinda forma, iar persoanei respective sa le concretizeze. Intr-adevar, ele nu trebuie sa ramana un vis, trebuie traite in realitate. In plus, aceasta lista cu placeri trebuie afisata intr-un loc care sa-ti per-mita sa o vezi in fiecare zi, pentru a nu uita de ea in perioadele de stres sau de suparare.

Atunci cand corpul tau a deprins obiceiul de a primi zilnic o anumita placere, de patru, de cinci sau chiar de zece ori pe zi, el nu uita si ii simte lipsa atunci cand aceasta nu se produce. Insa va dura doua saptamani, chiar o luna, pana cand se va instala aceasta obisnuinta.

Muzica are efecte miraculoase asupra spiritului
Placerea de a asculta anumite arii muzicale linistitoare actioneaza asupra stresului, pe care il reduce semnificativ. Acest fapt ne ajuta sa ne detensionam, sa ne relaxam, sa avem o respiratie fluida. Muzica este benefica si pentru persoanele care au dificultati legate de somn sau de concentrare. Sunt, de asemenea, reparatoare formele muzicale armonioase si placute, canturile gregoriene, sonatele, corurile, instrumentele de suflat, care stabilesc o analogie inconstienta cu respiratia umana.

Ele elibereaza creativitatea, punandu-ne in contact cu inconsti-entul nostru si creand un mediu pozitiv. Vorbind despre terapia prin muzica, scriitorul Éric-Emmanuel Schmitt povestea, intr-o emisiune radiofonica, despre faptul ca, adolescent fiind, isi pregatise sinuciderea, dar ca, ascultandu-l pe Mozart, i se paruse „atat de frumos“, incat s-a decis sa ramana in viata. El continua sa-l asculte „pentru a se ingriji“, caci Mozart „iti da pofta de viata“ si il asculta pe Bach pentru „igiena gandirii“, caci aceasta din urma „iti pune ordine in idei“.

Influenta sunetului asupra emotiilor noastre este o experienta pe care o putem face zilnic. Oamenii care se aduna, canta si danseaza intr-o atmosfera de sarbatoare produc impreuna o vibratie de bucurie care ii transcende. Atunci cand, de exemplu, doua persoane se indragostesc, incarcate fiind cu o energie fabuloasa, ele rezoneaza si nu intamplator se spune ca „dragostea iti da aripi“.

Modifica-ti agenda
Patru placeri pe zi. Binefacerile placerii asupra corpului si spiritului, Evelyne Bissone Jeufroy, 25 lei. Invata sa renunti la felul in care ai fost invatata sa treci prin viata, impunandu-ti mereu restrictii si obiective de neatins, fara sacrificii si stres. Fa in asa fel incat sa fii inconjurata mereu de lucrurile preferate si sa te implici in activitati care iti fac placere. Ce primesti in schimb? Multa energie si bucurie.
avatar
Admin
Admi
Admi

Mesaje : 898
Data de inscriere : 23/05/2010

http://palavre.expressforum.org

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum